Saturday, January 11, 2014

RAHULOLU ISEENDAGA

Aastavahetuse pidu oli ukse ees ning mõtlesin viimasel minutil, et tahaks ennast hirmsasti ülesse lüüa, beebiootel naised peavad ju samuti vaeva nägema oma välimuse kallal. Seda ma siis tegingi! Hakkasin kõiki kesklinna ilustuudioid läbi võtma, et kas keegi jõuaks mulle veel soengu ja meigi teha. Peale viiendat ilusalongi külastades ning kõikjalt " ei " vastuse saades, lõin juba käega. Oma viga, et varem tegutsema ei hakanud! Koju teel aga märkasin meie tänava imepisikest ja lihtsat salongi. Olen sealt koguaeg mööda kõndinud ning pole hetkekski isegi mõelnud, et seda külastan. Mõtlesin, et eino viimane võimalus, kas midagi või mitte midagi, uurida ju tasuks.  Ja ennäe imet, rõõmsameelne, energiline naine võttis mu hea meelega viimasel minutil veel vastu. Kui ma peaksin kirjeldama päikest, siis tema see ongi! Küsisin, et kuidas sa nii rõõmus oled tööpäeva lõpus, vaja koju veel tormata, vanaaasta õhtuks toimetusi tegema hakata, et kus sul see energia tuleb. Tema mulle selle peale, et energia tuleb seest, sest olen endaga rahul! Olen rahul enda tegemistega! Ma ei oleks sind võtnud viimasel minutil siia toolile kui seda poleks tahtnud. See on minu valik ning see tähendab, et ma tahan seda ise. Lisas veel, et ta ei tee asju, mida ta ei taha. Tõepoolest, see tundub veider aga ma uskusin iga tema sõna, sest ta tõesti säras ning kandis oma sära ka minule. Jutud klappisid meil juba sellepärast, et ta on ka toitumis - toortoiduspetsialist. Meil oli nii palju ühiseid teemasi nagu oleksime juba ammust aega sõbrannad. Muideks ta on 47-aastane aga kehalt ja hingelt seda never ei ütleks! Terved, säravad inimesed motiveerivad mind!

Head lõppu ning kaunist uut!

Küsisin energiliselt iluteenindajalt, et kuidas on võimalik leida selline rahulolu iseendaga, mida temast kiirgab? Tema selle peale, et enesega rahul olla selleks peavad olema paigas väga olulised punktid. Sul peab olema töö, mida sa armastad. Sul peab olema hobi, mida sa armastad. Sul peab olema inimene, keda sa armastad. Mina selle peale, et kas inimene ei ole siis esmastähtis? Tema, et loomulikult on aga tegelikult teevad inimese õnnelikuks tema töö ja hobi ning sellest saadud energia ning armastus kandubki sinu kaaslasele. Jäin siis mina mõttesse! Kusjuures tal on isegi ju õigus! Kui ma Teeduga hakkasin koos elama, siis mõne kuu möödudes ma tundsin, et olen mõttetu tegelane, ma ei oska midagi ning ma ei tee mitte midagi. Ning ma isegi ei tea, et mida ma tahan teha! Ma ei ole nagu mitte keegi! Minu sees oli suur segadus, et mida ma tahan elult? Nutsin isegi õhtuti patja, sellised asjad saavad häirivaks ning tekitavad palju stressi. Kui üks pool on suhtes stressis, siis ka teine tajub seda ning sealt saavadki alguse probleemid ja tülid. Aga seda ma ei tahtnud mitte mingil juhul. Võtsin ennast kokku ning hakkasin vaatama rohkem enda sisse, hakkasin otsima võimalusi, et mida saaksin teha ning mida ma tahaksin teha. Otsisin koole, koolitusi, millest saaks osa võtta, hakkasin elama muudel lehekülgedel kui ainult facebook. Sain sõbraks raamatutega! Hakkasin suhtlema rohkem nende inimestega, kes mind kuidagi motiveerivad. Sain sõbraks treeneritega, keda olen ainult ajakirjades imetlenud. Alustasin täiesti nullist, teate kui suurt julgust nõuab algajal treeneril juhendada samas treeningsaalis õpilasi selliste treenerite silmade all nagu Argo Ader, Ott Kiivikas, Marek Marozov, Egle - Eller Nabi jne jne.  Aga tegin seda ning pöördusin iga murega nende poole. Kõik me oleme rohelised ning alustame kuskilt. Tuleks lihtsalt üle saada sellest esimesest kartusest!


Kokkuvõtteks hakkasin korralikult esmalt töötama enda keha ja vaimu kallal. Seekord võtsin ma ennast lihtsalt päriselt kätte. Ma tunnen, et mul on kuhu areneda ning see teeb mind õnnelikuks! Tunnen, et meie suhe Teeduga on ühel levelil, mina ajan oma asja, tema jällegi oma asja. See on uskumatult hea tunne! Ning tõepoolest ma pean nõustuma selle meie tänava iluteenindaja väitega, et töö teeb inimese õnnelikuks! 

Aga mis siis on minu hobi? Kas ka see teeb mind õnnelikumaks?
Minu suurimaks hobiks on praegu raamatute tegemine. Tõepoolest ma saan suure rahulduse kui olen jälle valmis saanud mingi toreda raamatu. Hobi on ka pildistamine ehk ma kogun igat pilti / emotsiooni, mida saaks oma raamatutes ära kasutada. Praegu on pooleli mul jälle üks raamat beebiootusest. Teen neid kingitusteks ka sõpradele ning perele. Ma võin tundide viisi nende kallal nokitseda, see rahustab mind ning tulemus alati rõõmustab. Rõõmustab ka vaatajaid. Teen ka raamatuid tellimuste peale. Selleks tuleb  lisada mulle mälupulgale sinu soovitud tekstid ja pildid.
Aga jällegi pean nõustuma tollesama iluteenindajaga, kes väitis, et hobid teevad õnnelikuks. Tõepoolest, teevad ju! :)


Kas sinu valitud töö ning hobid pakuvad sulle rõõmu ning rahulolu? Oled sa kunagi sellele mõelnud? Mind pani selle naise loogika igaljuhul sügavamalt mõtlema.

Kõike head Teile, püüdke leida rahulolu ning õige tee iseendani. Kui millegi nimel pingutada, siis maailm avab ise sulle õiged uksed!

Tagasi tulles jutu algusesse, siis mul on nii hea meel, et seda oma tänava väikest ja lihtsat salongi külastasin. Sain endale lihtsast kohast uue võluva sõbra! Lihtsuses peitubki tema võlu, tõepoolest! :)


Rahulolu meie sees

Kui keegi viitsib, jaksab ning tahab veel lugeda lisaks rahulolust iseendaga, siis leidsin väga huvitava artikkli, mis mind inspireeris :

Rahulolust – millal ma lõpuks olen rahul iseendaga?

Me kõik saame endale rahu kinkida, sest rahu on pidevalt meie sees, seda ei saa iial keegi ära võtta. Küll aga tuleb see rahu enda sees leida. Hinge, mõistust ja keha tasakaalustades, neid kolme harmoonias hoides.

Armasta ennast sellisena nagu sa oled!

Lõpeta lause: "Siis kui ma ... oleksin ma endaga rohkem rahul..."

Skeem on lihtne. Esitatakse tingimus, kui tingimus täidetakse, siis arvatakse, et ollakse endaga rohkem rahul. Peep Vain kasutab oma raamatus "Kõige tähtsam küsimus" õnneratta mõistet. Kas Su elu on tasakaalus? Kuidas on suhted Sinu perega, sõpradega? Kuidas Sa tunned ennast tööl? Kuidas ning kui kvaliteetselt Sa oma vaba aega sisustad?

Samas, kui Tommy Helstein oma teoses "Saad kõik, millest loobud: elu paradoksid" soovitab hoopis kõigest lahti öelda ning mitte nii kramplikult tulemustest kinni hoida.

Mitu korda elus seab inimene endale eesmärgi, saavutab selle, kuid tunneb ennast elujõuetu ning tühjana. Ta on pingutanud ninast vere välja, et midagi enda jaoks olulist saavutada, aga enesetunne, mis saavutatuga kaasneb, pole nii hea, kui inimene ette kujutas.

Hea nipp, mida soovitatakse: "Mõtle, mis tunne Sind valdab, kui Sa oled selle juba saavutanud." Kujuta siis ette, mis tunne Sind valdaks.. ja nüüd võta see tunne endaga kaasa ja mõista, et tegelikult Sa oledki selle juba saavutanud.

Rhonda Byrne´i "Saladus" räägib aga sellest, et tõmbad kõike ligi, millele keskendud. Kui Sa keskendud nüüd sellele, et Sul ei ole raha, siis Sa tõmbad endale rohkem ligi selliseid olukordi ning inimesi, mis Sulle kasu ei too ning pigem jälle raha välja viivad.

Proovi mõelda nii: "Ma olen tänulik selle eest, mis mul juba on. Ma saan osta .. (loetle asju). Ma olen õnnelik selle elu üle, mis mulle on antud.". Või: "Poleks pidanud seda shokolaadi sööma, olen niigi kogukas. Ma ei tunne ennast hästi.", pigem mõelda: "Ma sõin selle shokolaadi, sest tundsin, et mul oli seda hetkel vaja. Ma armastan oma keha ja ma tunnen ennast selles hästi. Ma austan ennast piisavalt ja tean, et ainult iseenda kehaga koos töötades ja oma keha kuulates saan ma luua harmoonia iseenda ja oma keha vahel, mis toob mulle rohkem rahulolu. Ma ei piitsuta ennast enda mõtetega, vaid proovin kuulata seda, mida mu keha vajab. Ma ei sõltu teiste arvamusest. Hoolimata kehakujust, ma võin igasugusena õnnelik olla."

Mõtted on energia. Meie ise oleme energia. Kuidas rahulolematus eluga või elu vastu saaks tuua positiivust meie ellu? Rahulolematus on negatiivse varjundiga. Kuidas kõlab sõna rahu? Hakkas kergem? Rahu kõlab palju paremini kui rahu puudumine.

Rahulolematus vastab terviseprobleemide, stressi ning alaväärsustundega, mis on tugevalt seotud materiaalse maailmaga ning ego rahuldamisega ning millel ei ole mingisugust seost soojuse ning rahuga. Ometi on rahu meie kõigi sees olemas.


Kõige suurem mägi, kuhu me saame ronida, on meie endi sees kasvav mägi – tee iseendani, tee rahuni. Rahu sisaldabki koostööd hinge, mõistuse ja keha vahel.

Kui Sa ei tea, kus on Su rahu, siis mõtle olukorrale hetkeks, mil oled olnud kõige rahulikum. Milline see situatsioon oli? Mis oli siis juhtunud? Meenuta seda tunnet.

Me kõik saame endale rahu kinkida, sest rahu on pidevalt meie sees, seda ei saa iial keegi ära võtta. Küll aga tuleb see rahu enda sees leida. Hinge, mõistust ja keha tasakaalustades, neid kolme harmoonias hoides.

Olevikus loome tuleviku. Inglise keeles "Be present!" (võib tõlkida ka "Ole kingitus!").


Ole iseendale kõige suurem kingitus ja kõige suurem sõber, sest tee rahuoluni on Sinus endas. Autor: Maili Kütt

PARIMAT!

TULESÄDE

No comments:

Post a Comment