Saturday, November 17, 2012

Elu ilma lihata - eksperiment oma kehal


Kirjutan siis natuke enda viimaste kuude toitumisest : 

Hispaania on üks väheseid riike, kes oskavad lammast teha nii, et suunurkadest jooksevad ainult rasvanired ning taldrikut tulevad täitma lõpuks ainult tühipaljad kondid. See, kuidas nemad lammast teevad, see on lihtsalt jumalik! USA on aga tuntud enda ülimaitsva BBQ ribi poolest - see viib lihtsalt keele alla. Mida ma tahan öelda, on see, et minu keha oli ääreni täis liha kui ma Eesti tulin. Enesetunne koju jõudes oli kehv, selline suure palli tunne. Ma ei mõelnud hetkekski, et ma olen paks, lihtsalt nii raske oli olla. Peale Marbella viimast "lamba orgiat" ma tundsin, et ma lihtsalt ei taha enam liha. See ei olnud seotud kehakaaluga vaid lihtsalt mu keha andis mulle punase tule lamba/sea/loomalihale. Keha nõudis ainult värsket, värsket, värset. Tegingi väikse paastumise - 9 päeva ilma lamba-/sea-veiselihata.
Toitumise üldine reegel ütleb seda, et inimene peab tarbima iga päev toiduaineid kõigist viiest põhigrupist : teraviljasaadused, puuviljad, juur-aedviljad, piim-piimasaadused, LIHA, KALA, MUNAD.




Marbella parim liharestoran - lambapraadi ootamas

Miks on meil vaja süüa liha? Liha sisaldab endas palju valku (proteiini), mis annab kehale tugevuse.Valk on keha ehitusmaterjal. Me vajame valku, sest see kuulub kõikide keha rakkude ja kudede koostisesse, seda leidub nt. luudes, kõõlustes, lihastes, nahas ja küüntes. Organism vajab valku nii kasvamiseks kui ka vigastuste parandamiseks nt pärast rasket füüsilist tööd või operatsiooni. Valk kuulub ka organismi immuunsussüsteemi, hormoonide ja mediaatorvalkude koostisesse.

Kuna minul oli lihaisu läinud ning soov teha lõpuks omal nahal eksperiment "elu ilma lihata", siis seega, et "ellu jääda" sõin ma teisi toitaineid, mis sisaldavad samuti valku - enamjaolt pählid, avokaado, kaunviljad, proteiini batoonikesed, samuti soovitatav ning valgurikas on muna.

Meie toidud valmisid ning ka praegu valmivad uue pereliikme " Kitchen Aid" blenderis ( parim koduabiline ):


Peamine nädala menüü :


 HOMMIKUÄRATUS:
*erinevad värsked püreed/smuutid - mustsõstrad, kiiwi, ananass, õun, pomelo, ingver, sidrun, banaan,    mustikad, jõhvikad, mango, vaarikad, maasikad, pirn jne. Miksime erinevaid asju kokku.

HOMMIKUSÖÖK:
* müsli/ jogurt/ kohuke, kodujuust, kurk, tomat, paprika, rucola, petersell, oliiviõli, must leib

LÕUNA: 
*roheline salat,must leib, juust, pählid,

ÕHTUOODE:
*värkse püree/smuuti omal valikul (porgandi nt)
*proteiinibatoonike

ÕHTUSÖÖK:
*peedi, sibula, tilli püreestatud külmsupp
*mõnel õhtul : selleri, kurgi, rucola, avokaado püree
*mõnel õhtul : porgandi püree
*magustoiduks - puuviljade smuuti
  

Kuhu, ma tahan jõuda oma jutuga? Tahan jõuda selleni, et elu ilma lihata, röövis minu kehakaalust 1,5 nädalaga 2 kg. Sain oma toidust kätte vajalikud makro-ja mikrotoitained. Tundsin ennast ülienergiliselt, terve ja rõõmsana. Kuna minu viimaste nädalate menüü koosnes ainult värsketest püreestatud toiduainetest, kus liha täielikult puudus, siis seega ka seedimine oli kehas palju kiirem kui mingit loomaliha süües.

Minu eesmärk pole tegelikult kaalus alla võtmine, just pigem vastpidi!  Eesmärk oli lihtsalt kergema enesetunde loomine, organismi puhastamine jne. Ma ei tule lihatoitudest loobuma, see on kindel, lihtsalt vahel tulen kehale  nn " kevadist puhastust " tegema.


MU ENESETUNNE ON HEA, KERGEM ON OLLA NING  KEHA ON UUTEKS PARIMATEKS LIHAROOGADEKS VALMIS! :)



No comments:

Post a Comment