Friday, January 4, 2013

KÕHT LÖÖB NURRU - tõepoolest kilod kaovad mühinal

Lõualuude operatsioon oli mul 19 detsember, seega möödas on 16 päeva juba. Nende päevadega on minu menüü päris palju muutunud. Kuna ma ei saa üldse hambaid kasutada söömises ning lõugu väga liigutada, siis seega peab olema toit väga püreestatud ja vedel. Lihatooteid kahjuks mina ei suuda süüa püreestatult. Seega liha pole ma söönud 16 päeva juba.


Milline näeb välja minu menüü?

Oleme nüüdseks katsetanud ja avastanud enda jaoks päris palju häid retsepte. Teet on ka juba täitsa taimetoiduga sina peal! Toit valmib meil kõik blenderis.


Üks lemmikumaid püreesid on brokkol, kurk, sibul, till, roheline paprika, seller.  Keedad ühe tassitäie vett, kuhu lisad ühe ökopoest ostetud juurvilja puljongi. Valad selle kuuma puljongi blenderisse, seejärel paar minutit blenderis tööd ning maitsev roog valmis ongi! Et kätte saada kasulikud rasvad, siis selleks oleme oma püree kausse kaunistanud oliiviõliga. Armas on oma püree pealt leida näiteks oliiviõlist tehtud süda! :)


Teine imehea retsept koosneb aga hernestest, lillkapsast, rucolast, ubadest, tillist. Mmmmm mulle meeldivad rohelised herned. Kuidagi see hernemaitse meenutab kohe suve. Meeldetulevad lapsepõlve herneraksud maal! :)



Väga hea püree on veel porgand, lillkapsas, paprika, seller, sidrun. Sidrun annab porgandile sellise mõnusa terava maitse. Muidugi juurde siis maitseaineid omal valikul.





Et päris hõredaks ei jääks ( peenikeseks ) selleks on meil ka vähe rammusam retsept : kitsepiimajuust ( see õlis ja ürtidega ), kodujuust, paar lusikat hapukoort, kurki, brokkolit, rucolat, rohelist paprikat. Meie oleme maitseks veel öko juurvilja puljongi pannud. See juba toidab väga hästi ning maitseb veel paremini! :)

Valikuid on palju, palju mida teha - meil käib kodus üks suur proovimine ja katsetamine, et mis maitsed millega kokku sobivad. Internet kubiseb igasugu põnevatest retseptidest!


Uus avastus meil ning imehea talvesmuuti koosneb : maitsestamata jogurtist, piparkookidest ja pähklitest. Noo see viib minul lihtsalt keele alla. Jaa sellest saan kätte ka oma magusavajaduse ning samuti pähklitest valgu ja kasulikud rasvad.


Aastavahetusel käisime sõprade juures. Ütleme nii, et kõht lõi ikka kõvasti nurru, kui kõiki neid maitsvaid roogasid seal nägin. Oeeh, need erinevad salatid, kalad, sushid, erinevad tikuampsud, pirukad, koogid, tordid...ja mis veel kõige tähtsam , enamus oli isetehtud. Oleksin tahtnud kõike proovida, tegelikult ka!
Koju minnes tegin endale kohe piparkoogismuuti ja olin jälle õnnelik. Jeerum, kui vähe on ikka õnneks vaja!

Minu terviseks Teedu kõhtu :)

Head uut aastat!



No comments:

Post a Comment