Tuesday, March 4, 2014

MINU 9 KUUD - TERE UUS ALGUS

Esmalt siis tervitused uhiuuelt emmelt! See on lihtsalt imeline kui võimsa teoga naised ikka hakkama saavad! Respect kõigile naistele! Kirjeldamatu tunne on sees - nähtamatu armastus muutus nähtavaks! Küll see emakeloodus on ikka ÄGE.


" Neis väikestes kätes ja jalgades peitus jõud,
soov elada, naerda, nutta ja õnnelik olla. 
Sinu emme ja issi ühisel jõul, 
said sa lõpuks maailma tulla ". 

Säde - Ly

Sünnitusest on mul ainult head mälestused. Algas see sellest, et läksin autoga üksinda haiglasse lihtsalt kontrolli, mingisugust tunnet veel polnud. Seiklused hakkasid pihta juba teel sinna. Kuna mul oli tähtajast pisut üle läinud, siis igaks juhuks oli mul kohver alati autos. Autorehv aga teel haigla tegi kõva paugu ning edasi sõita polnd võimalik, kohe täitsa ribadeks. Kuna aga haiglas vastuvõtuaeg hakkas kukkuma, siis ei jõudnud ma autorehviga enam  seal tegelema hakata vaid jätsin auto koos kohvriga teeäärde ning vurasin edasi taksoga. Olin kindel, et kohvrit veel vaja pole kuna mingitest valudest polnud märkigi. Haiglasse kontrolli jõudes, selgus aga et nad jätavadki mu sisse ning paari tunni möödudes oligi pisike Säde - Ly mu rinnal.


Sünnitus oli väga kiire! Teet jõudis nibin nabin sünnitusele aga meie eraämmaemand paraku ei jõudnudki. Olime planeerinud, et meie sünnituse võtab vastu meile hästi armas ämmaemand Ira Sasko Fertilitasest. Ira aga jõudis haigla ette siis kui minul oli pisike Säde - Ly juba rinnal. Keegi ei saanud aru, et kuidas mul nii kiiresti see kõik käis. MÜSTIKA! Kui aus olla, siis Pelgulinna sünnitusmajas olid nii armsad arstid, et tegelikult pole vaja üldse kuskilt tasulist eraarsti võtta. Au ja kiitus kogu kollektiivile -  jäime kõigega väga rahule. Uus sünnitusosakond ning uued perepalatid on viimasepeal! Ma soovitan esmasünnitajatel olla nii kaua haiglas kui vähegi võimalik. Me ei kiirustanud üldse koju, seal tehti kõik ette taha ära. Haiglasse sisse jäämisel veel see pluss, et saad igal minutil pöörduda kolletiivi poole kui tekib küsimusi.

2päevane Säde

Meie armas issi suutis selle erakordse hetke veelgi meeldejäävamaks muuta. Olen kindel, et kõik naised mäletavad seda päeva täpselt sama moodi nagu mina praegu, ka siis kui juuksed hallid. See hetk jääb! Siis kui kahe pressiga nähatamtu armastus nähtavaks muutus ning väike limane konnake mu rinnale  pandi, riputas meie armas issi meile kaela keed koos tänu ja pühendusega. Ta oli selleks tähtsaks sündmuseks lasknud teha meile kaks keed, mille otsas ripuvad briljandid, mis sümboliseerivad meie Sädet! Minu jaoks mõistmatus, kuidas tuleb üks mees nii armsale mõttele. Tõepoolest armastan ja austan seda meest südamest! Suur suur aitäh, et oled just selline! :) :)


Mulle pole kunagi tegelikult meeldinud vastsündinud beebid.  Kuidagi limased, krimpsus ja lillad. Aga enda lapsega on lood hoopis teised - ma pole kunagi nii ilusat inimest näinud kui tema seal minu kõhul, kõigest paari minuti vanune! :) :) :) Vastsündinud ei meeldi vist ainult neile, kellel endal lapsi pole! :)

Nüüd aga kirjutan enda ootusest. Kogu rasedus möödus mul ilma igasuguste muredeta. Tegin kõiki asju täpselt samaoodi nagu enne ootustki. Purustasin igasugu müüdid, et mida võib ja mida ei tohi. Eks mu sõbrannadki vaatasid, et olen täitsa kreisi beebiootel. Ükski üritus, reis, trenn mul ära ei jäänud. Treeningstiilid muutusid aga trenne ma ära ei jätnud. Tegin igapäev midagi! Käisin joogas, pilateses, vesiaeroobikas, mängisin golfi ning kodus tegin samuti erinevaid harjutusi. Mina tegin kodus trenni järgnevate videode järgi, pluss lisasin juurde koolitustelt saadud harjutusi :

https://www.youtube.com/watch?v=vtRbjWujur8
 https://www.youtube.com/watch?v=JUg8Gxk12Iw
https://www.youtube.com/watch?v=1SKCq-hfB00














Lemmikuks aga sai kundalini jooga, millest oli minul abi ka sünnitusel - põhimõtteliselt vastabki tõele, et sa hingad lapse välja, tähtis on hingamine ning kui sa suudad valu endast välja hingata ning seal juures rahulikuks jääda, siis muud sünnitusel pole vaja teadagi. Kõik need eelnevad perekooliloengud olid minu jaoks mõttetud. Nendest polnud minule mingit kasu! Käisin vist kõikides nendes perekooliloengutes - sünnitus, imetamine, beebi hooldamine jne. Sünnitusel on tähtis ainult hingamine ning õiget hingamist õpidki joogas. Imetamine tehakse selgeks kohe kui laps rinnale pannakse. Loodus on nii paika pannud, et kui laps rinnale pannakse, siis ta hakkab seda ise imema. Seega mina neid perekooliloenguid ei soovita! Pigem käia nt imetamisnõustaja juures peale sünnitust kui reaalne beebi ka rinnal on. Loomulikult kui tahad kodust välja saada ning suhelda teiste rasedatega, siis on need perekooliloengud ju toredad aga kokkuvõtteks kõik tuleb ikka iseenesest kui laps on käes! :)





Käisin pea kõikides beebiootel joogatundides, mida Tallinn pakub. Soovitan Merilini Tamme kundalini jooga tunde How stuudios ning Wahegurus. Tema kundalini joogatunnid on füüsiliselt ja vaimselt raskemad kui teised, mis minule väga sobis. Merilin teebki sellisied harjutusi, kus sa oled näiteks ühes poosis 15 minutit ning sa pead suutma keskenduda ainult hingamisele mitte valule. Sünnitus ongi üks suur keskendumine ja valu välja hingamine! Tegin kodus igapäev hingamisharjutusi koos mantratega. Suur tänu Merilin nende mõnusate joogatundide eest! :) Kohtume beebi ja emme joogas juba varsti!




Üks lahe märkimisväärne punkt on kindlasti see, et kui Säde kõhubeebi oli, siis ta reisis minu kõhus 16-nes eririigis. Eks see juba ütleb, et olin päris relax beebiootel. Sõin täpselt samamoodi nagu enne ootustki. Soovitan raamatut : toitu õigesti oma beebi huvides. Isusi mul millegi järgi ei olnud õnneks. Õigemini ma ei lasknud kahjulikel isudel tekkida kuna varusin endale igasugu seemneid, marju, pähleid, puuvilju jne. Kui tekkis isu, siis sõingi ainult neid asju. Rasedusega võtsin juurde 10-12 kg, mis nüüdseks kõik kadunud. Reisidel googeldasin alati, et kas kuskil toimub mingeid beebiootel trenne ning võtsin kõigist osa, millest osavõtta andis. Soojamaareisidel nautisin meeleldi veetrenne. Vesi üldse meeldis mulle kogu raseduse aeg. Eestis soovitan kindlasti vesiaeroobikat cityspas ja kalevspas. Olin kindel, et sünnitan vette aga kuna kõik käis nii kiiresti, siis paraku sinna ma ei jõudnudki. :)))

Tujutsemise raseduse aeg - siiani ikka uurin Teedult, et kas need 9 kuud olid väga õudsad?! Sest paljud mehed väidavad, et naiste tujud ootusega on palju muutunud ja mitte positiivses võtmes. Teet aga ütleb mulle selle peale nii, kallis sa võid praegu rohkem jonnida, sest  raseduse ajal tuli seda liiga vähe ette. Kõik on ikka kaaslases ka kinni, kui mul pole põhjust jonnida, siis miks ma jonnin. :):) Seega ei kõigu need tujud midagi nii hullult kui kõik väidavad!

Kreemitamisest  ja venitusarmidest - olin hästi korralik kreemitaja kogu ootuse aeg. Testisin erinevaid kreeme. Kõige rohkem soovitan määrida kõhtu,  selga, puusasid, tagumikku, rindu naturaalse kookosõliga. Jättis naha mõnusalt pehmeks ning lõhn oli kõikidest nendest kreemidest meelepärasem. Need teised turul pakutavad kreemid olid kuidagi kleepuvad ja ei sobinud minuga tepsmitte. Kõhul ei ole mul mitte ühtegi venitusarmi. Ma ei tea, kas see on regulaarsest õlitamisest või mitte aga igaljuhul olen õnnelik, et seda tegin. Jõin raseduse aeg ka palju vett  ning soovitan seda kõigil ootajatel ning mitte ootajatel teha. Veel on imeline jõud - see hoiab naha korras ning niisutab keha seest ning ka väljast! Vesi on ilu ja nooruse allikas!



Säde

Hetkel aga pisike Säde ärkas ning pean siinkohal lõpetama. Loodan jagada peagi midagi uut ning püüan lisada ka rohkem pildimaterjali, mida arvutis jagub kõvasti!


Kõike kaunist ja kevade kallid!

TULESÄDE

2 comments:

  1. Palun soovita Youtubest veel mõnda rasedatele sobivat joogavideot, mille järgi võiks joogat hakata tegema. Kas tegid selle video, mida postituses mainisid, alati algusest lõpuni või mõnda segmenti sellest?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tere Janne! Väga vabandan, märkasin alles nüüd Sinu kommentaari! Nüüd on Sul vist juba beebi käes! :)

      Kirjutage mulle alati meili, kui on küsimusi! :) Päikest!

      Delete